Hostellivet i Buenos Aires

Så ankom vi endelig til Buenos Aires i onsdags omkring kl. 12. Længe ventet og savnet.

Turen hertil var lang, hård og tog godt 23 timer. Anders var blevet syg samme dag som vi skulle afsted, så for ham var det ikke så sjovt, og så huskede jeg nok også bare den lange flyvetur på de knap 12 timer, som en smule mere behagelig. Og det var den bestemt ikke denne gang. Men det gik da efter planen med tider, bagage osv. Ingen problemer der – det var dejligt.

Efter min gode overbevisning synes jeg jo det var en fantastisk idé at vi skulle indlogere os på et ungdomshostel i centrum (Milhouse Hostel), næsten lige ud til den 16 sporede vej. Anders skulle jo prøve at bo på hostel, og møde en masse sjove mennesker, nu hvor jeg har prøvet det så mange gange efter mine rejser med Menge. Sikke en god idé, og hjerneblødning jeg lige fik der..

Vi er havnet på et 4 personers værelser, heldigvis ikke 8 personers, som vi først havde regnet med. De første nætter delte vi værelse med to australske piger, som havde fuldstændig omvendt døgnrytme af os. Når de kom hjem fra byen kl. 7, stod vi op! Den ene aften hvor vi så rent faktisk havde været ude at more os lidt, og havde drukket øl siden kl. 17 om eftermiddagen, var vi jo så alligevel allerede hjemme omkring kl. 23.30.. Da var pigerne selvfølgelig på vej i byen, og undrede sig sikkert over hvorfor vi igen ikke skulle ud, hvilket vi jo så havde været :/ Har nu også erfaret at de tager i byen om natten og kommer hjem ved 4-5 tiden måske, og så fortsætter festen minsandten ude på gaden med høj musik og skrål, lige nedenfor vores vindue, hvilket på ingen måde er særlig godt isoleret. Men nej må nok erkende at vi er blevet en smule for gamle til det vilde ungdoms hostel liv, ulækre toiletter og dårlig morgenmad, og vi ser nu bare endnu mere frem til at vi skal flytte i lejlighed på onsdag.

Udover det er der da nogle flinke og sjove ansatte på hostellet, og vi har været med på nogle forskellige ture med en sød guide der hedder Amalia. Da hun hørte at vi skulle være her i 3 måneder, ville hun meget gerne være behjælpelig med hvad hun kunne, og mødes med os igen til en drink eller lignende. Så indtil videre har vi fået os én argentinsk ven, wohoo :) Det var ligesom også det der skulle være en af fordelene ved at bo på hostel.

This entry was posted in Buenos Aires. Bookmark the permalink.